Regina coeli - marijanske barokne antifone
Regina coeli - marijanske barokne antifone

Marijanske pobožnosti ostavile su duboki trag u glazbenoj povijesti Europe pa tako i u glazbenim centrima Italije nalazimo golem opus posvećen upravo Blaženoj Djevici. Osim Venecije, koja je sredinom sedamnaestog stoljeća bila središte glazbenog svijeta, značajnu glazbenu produkciju nalazimo i u Mantovi, Bologni i Ferrari. U Bologni je glazbena aktivnost bila vezana uz baziliku Sv. Petronija čija je kapela osnovana već krajem petnaestog stoljeća posebnim papinskim ediktom. U Mantovi je kneževska kapela sudjelovala i u crkvenim svečanostima u palatinalnoj bazilici Sv. Barbare u kojoj se nalaze i čuvene Antegnatijeve orgulje iz 1565. Do danas su sačuvani brojni povijesni zapisi o izvedbenom sjaju i raskoši produkcije ovih orkestara tijekom sedamnaestog stoljeća. Velik broj izrazito kvalitetnih skladatelja, među kojima su prednjačili Claudio Monteverdi, Giovanni Legrenzi i Maurizio Cazatti bili su vezani uz djelatnost katedralnih kapela ovih gradova. Marijanske antifone bile su prema srednjovjekovnoj tradiciji prilagođene cjelogodišnjoj ritualnoj uporabi i najčešće nisu bile isključivo vezane uz velike marijanske blagdane. Skladbe često nalazimo uklopljene u zbirke večernjih psalama, među najpoznatije od kojih spada Monteverdijevo djelo Vespro della Beata Vergine iz 1610. koje je poslužilo kao stilska referenca i uzor mnogim suvremenicima. Giovanni Legrenzi tiskao je 1657. zbirku večernjih psalama Salmi, op. V u kojoj nalazimo i neizostavni Magnificat koji smo za ovaj projekt pripremili iz faksimila izvornika. Maurizio Cazzati objavio je 1667. zbirku Le quattro antifone annuali della B.V. Maria u kojoj nalazimo četiri marijanske antifone (Salve Regina, Alma mater Redemptoris, Ave Regina i Regina coeli) u različitoj postavi solističkih glasova uz basso continuo i pratnju dvije violine u maniri koncertantnog stila. Zbirku je autor posvetio upravo Blaženoj Djevici, suprotno onovremenom običaju dedikacije istaknutim suvremenicima ili pokroviteljima.

REGINA COELI - marijanske barokne antifone

Arcangello Crotti:            Sonata sopra Sancta Maria

Giovanni Legrenzi:          Magnificat

Giovanni Battista Buonamente: 

                                        Sonata decima sopra “Cavaletto zoppo“

Girolamo Frescobaldi:     Recercar con obligo di cantar la quinta parte

                                        (Messa della Madonna)

Maurizio Cazzati:             Regina coeli

Biagio Marini:                   Passacaglia

Maurizio Cazzati:             Alma mater Redemptoris

Monteverdi:                      Sancta Maria succure miseris

Maurizio Cazzati:             Ciaccona

Heinrich Schütz:              Von Gott will ich nicht lassen

 


 
Koncerti
Subota, 01. srpnja 2017.
Vincentius Jelich: Psalmi vespertini (Arion secundus, 1628.) - rekonstrukcija
Dvigrad festival
Samostanska crkva Sv. Petra i Pavla, Sv. Petar u Šumi, 21 sat

Ponedjeljak, 03. srpnja 2017.
Tomaso Cecchino: Psalmi, missa et alia cantica (1619.)
Dvigrad festival
Župna crkva Pohođenja Bl. Djevice Marije, Bale, 21 sat

Srijeda, 05. srpnja 2017.
Ostinato laudato
Dvigrad festival
Crkva Sv. Silvestra, Kanfanar, 20 sati

Subota, 23. rujna 2017.
Tomaso Cecchino: Madrigali et canzonette a tre voci - koncert uz promociju CD-a
Varaždinske barokne večeri
Kapela obitelji Erdödy, Stari grad Varaždin, 21 sat


Prikaži kalendar koncerata
Instrumentarij
Blok flaute 
(Hyeronimus Kynsecker, oko 1660.) 
Stephan Blezinger, Eisenach, 2009.
Barokne violine
(prema talijanskim uzorima 17. st.) 
Jan Pawlikowski, Krakow, 2013.
Viola da gamba 
(Michel Colichon, 1693.) 
Marco Ternovec, Bruxelles, 2007.
Tenor trombon 
(Anton Drewelwecz,1595.) 
Ewald Meinl, Geretsried, 2017.
Bas trombon 
(Isaac Ehe, 1612.) 
Rainer Egger, Basel, 2012.
Arpa tripla 
(prema talijanskim uzorima 17. st.) 
Rainer Thurau, Wiesbaden, 2002.
Arhilutnja
(Hans Burkholtzer, 1596.)
Richard Berg, Ottawa, 2000.
Chitarrone 
(Magno Tieffenbrucker, 1609.) 
Hendrik Hasenfuss, Eitorf, 1995.
Čembalo 
(Giovanni Battista Giusti, 1681.) 
Sebastiano Cali, Catania, 2009.
Organo di legno 
(prema talijanskim uzorima 17. st.) 
Luc Meurice, Saint Louis, u izgradnji